Nieuws Groningen
Hierbij ontvangt u ons Advies Dienstregeling 2019, na overleg over de ontwerp hoofdlijnen met het OV-Bureau en Qbuzz op 7 juni. Ons advies sluit inhoudelijk aan op ons het Pré-Advies van 12 april j.l., rekening houdend met de tussentijdse aanpassingen in de voorstellen en de recente toelichtingen. Wij danken u voor aanpassingen in de zin van onze adviezen.
Hierbij ontvangt u het ‘Advies routewijziging lijnen 8 en 12 in Groningen per 2 september 2018’ van het OV-consumentenplatform Groningen. Aanleidingen vormen de opening van de nieuwe Helperzoomtunnel en de -al dan niet gelijktijdige- opheffing van de Esperanto-spoorovergang.
Een concept-versie van dit advies hebben wij u op 26 april om der tijds wille via e-mail toegezonden.
“Aanpak Oosterhamrikzone, te groot voor servet en te klein voor tafellaken”. Onder bovenstaand motto vragen we u, de suggesties en voorstellen in deze brief mee te nemen in uw besluit m.b.t. de ontwikkeling van de Oosterhamrikanaalzône.
De OV-Consumentenplatforms van Groningen en Drenthe vragen B&W van Groningen te zorgen voor een betere OV-kwaliteit bij de uitwerking van tal van verkeersmaatregelen in de stad.
Zienswijzen namens het OV Consumentenplatform provincie Groningen, betreffende het concept bestemmingsplan Hoofdstation.
Het Consumentenplatform Openbaar Vervoer Drenthe wil graag met u meedenken over de plannen voor de herinrichting van het stationsgebied Coevorden. De plannen die u aan ons hebt voorgelegd, zien er mooi uit, maar toch willen wij uw aandacht voor enkele punten vragen.
De Consumentenplatforms openbaar vervoer van Groningen en Drenthe zijn blij dat het DB-OVB na moeilijke jaren weer kansen ziet voor verbeteringen in het ov-aanbod, zoals bv de verdere ontwikkeling van QLink en de introductie van elektrisch aangedreven bussen.
Het OV-CP-Groningen nodigt de leden van de Raad van Groningen uit om zich twee weken afhankelijk te maken van openbaar vervoer.
Ooit wilde men in Groningen graag een beter openbaar vervoer wat voor iedereen zou zijn en wat de belangrijkste bestemmingen van de stad rechtstreeks of met een enkele snelle overstap bereikbaar maakte voor de wijken en de plaatsen van Groningen en noord Drenthe. Ze noemden het een regiotram en het is uiteindelijk vastgelopen op oorzaken die hier nu niet aan de orde zijn.
Het Dagelijks Bestuur van OV Bureau Groningen Drenthe heeft besloten de servicebus, die nu door Haren rijdt, te schrappen. Het Openbaar Vervoer Consumentenplatform Groningen pleit in reactie daarop voor een lijnbus in de wijk Oosterhaar.